dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yatırım - Reel varlık / finansal varlık nedir - Finansal piyasalar ve ekonomi - Piyasa oyuncuları - Son Gelişmeler | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 2 22 |
3 | Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlar - Para piyasası- Tahvil piyasası - Menkul kıymet piyasası - Menkul kıymet ve tahvil endeksleri - Türev piyasalar | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 23 51 |
4 | Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlar - Para piyasası- Tahvil piyasası - Menkul kıymet piyasası - Menkul kıymet ve tahvil endeksleri - Türev piyasalar | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 23 51 |
5 | Menkul kıymet piyasaları - Halka Arz - Amerika Borsaları - Emir çeşitleri - Açığa satış | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 52 82 |
6 | Menkul kıymet piyasaları - Halka Arz - Amerika Borsaları - Emir çeşitleri - Açığa satış | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, ,52 82 |
7 | Risk ve Getiri - Finansal Varlıklarda Risk ve Getiri Kavramları - Risk ve Getiri Analizi - Risk primi - Varlık çeşitlendirmesi - Faiz oranları | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 109 144 |
8 | Risk ve Getiri - Finansal Varlıklarda Risk ve Getiri Kavramları - Risk ve Getiri Analizi - Risk primi - Varlık çeşitlendirmesi - Faiz oranları | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 109 144 |
9 | İşlenen konular doğrultusunda örnek soru çözümü yapılması | |
10 | Arasınav | |
11 | Etkin varlık çeşitlendirmesi - Portföy oluşturma - Portföy riski - Optimal portföyün oluşturulması | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 145 188 |
12 | Etkin varlık çeşitlendirmesi - Portföy oluşturma - Portföy riski - Optimal portföyün oluşturulması | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 145 188 |
13 | Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli ve Arbitraj Fiyatlama Teorisi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 189 227 |
14 | Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli ve Arbitraj Fiyatlama Teorisi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, “Essentials of Investments”, McGrawHill – 8. Basım, Eighth Edition, 189 227 |
15 | İşlenen konular doğrultusunda örnek soru çözümü yapılması | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, sunum notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Business Week, Fortune, Forbes, Financial Times, Wall Street Journal |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 21 | |
Toplam | 165 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | |||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | |||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | |||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest